Något av det dummaste jag läst på länge är Ida Wallinders debattartikel i Expressen, den 13 maj, om att lägga ned SJ och ”fullborda avregleringen”. Det är som att läsa en pyroman som föreslår mer bensin därför att huset redan brinner dåligt. För det är ju just avregleringen, splittringen och privatiseringarna som skapat stora delar av den järnvägskris … Läs mer “Det krävs en särskild sorts blindhet för att vilja ha mer av detta haveri”
