Det var inte John Wayne som vann världskriget

Astrid Lindgren uttryckte under kriget oro för vad som skulle hända om Sovjetunionen vann över Tyskland. Hon levde i en tid då undfallenheten mot Hitler och nazismen var utbredd. På sommaren 1940 fick Tyskland delta i Finnkampen. Detta trots att Tyskland hade ockuperat Danmark och Norge redan i april samma år. Min far var  ordonnans vid dåvarande Generalstaben. … Läs mer “Det var inte John Wayne som vann världskriget”

Läs mer