Det var ett tag sedan sist – men under torsdagsmorgonen var det dags igen. En lastbil brakade då rakt in i höjdbarriären till viadukten på Vasavägen/Carlavägen i Eskilstuna. Lastbilen ska sedan ha blivit stående i morgonrusningen, vilket skapade en del problem.
Olyckan skapade stopp i trafiken åt ena hållet. En hel del bråte ska ha spridits omkring på körbanan i samband med kraschen. Tilläggas kan att det redan är ganska stora trafikstörningar på Carlavägen, då det sedan en tid tillbaka pågår ett annat arbete, bara några meter från den aktuella viadukten. Arbetet med att få bort lastbilen från vägen beräknas i nuläget vara klart runt tio-tiden på torsdagsförmiddagen.

Inte första gången
En del av lastbilen uppges ha blivit ordentligt skadad, men det finns inga uppgifter om personskador i samband med torsdagens olycka. Eskilstunaborna har sedan länge tappat räkningen vad gäller antalet lastbilar som under åren brakat in i viadukten och barriären…
Uppdatering torsdag förmiddag
Arbetet med att röja upp efter olyckan tycks ta längre tid än man först trott:
– Just nu är prognosen att arbetet på olycksplatsen kommer att ta ytterligare några timmar, säger Polisens presstalesperson, Olle Älveroth.

Den nya prognosen för när arbetet på olycksplatsen kan vara färdigt är nu runt lunchtid idag torsdag…
