Har vi förträngt
hur ljuvlig våren är
för att kunna uthärda
de isande dagarna?
Har vi förträngt
att det finns dagar med fred
för att kunna uthärda
missilerna och förlusterna?
Är förträngning vårt sätt
att ta en dag i sänder
och sedan öppna upp
mot ljuset och lättnaden?
Lena Staaf
