Polisen kontaktades under onsdagskvällen angående en man som låg blodig på Väg 230 nära Alberga strax utanför Eskilstuna. Man fick snart information om att det hela var resultatet av en dispyt mellan en lastbilsförare och en personbilsförare.
– När vi kom till platsen låg en av männen kvar på vägen. Han fördes senare till Mälarsjukhuset, berättar Polisens presstalesperson.
Har delgivits misstanke om misshandel
Skadeläget för den misshandlade mannen är för närvarande okänt. Han ska vara i 60-årsåldern. Den andra inblandade mannen, en lastbilsförare i 40-årsåldern, kom man i kontakt med strax efteråt. Denne har delgivits misstanke om misshandel och en anmälan har upprättats gällande just det. Händelsen ska ha utspelat sig strax före klockan halv sju på onsdagskvällen…
